atomsmurf

Journaliststudent ved HiO – her er mine artikler

leave a comment »

Idag leste jeg at Aftenpostens beklagde publiseringen av tegneserie som var langt over streken. Dette synes jeg var bra gjort av Aftenposten.

Kommentarfeltet bruker vanligvis jeg holde meg unna. Men i dag fikk jeg lyst å poste en humoristisk, og kanskje sarkastisk, kommentar.

Men den ble fort fjernet. Hvorfor ble den slettet Aftenposten? Er ironi og sarkasme ikke lov i kommentarfeltet?

Her er min kommentar:

“Hei folkens, jeg har en ide til en tegneserie. Den blir å hete “Kommentarfeltet”. 

Bilderute 1:

Nettavis publiserer uskyldig gladsak om kattunger adoptert av nordmenn på ferie.  

Bilderute 2: En feit og uvasket hvit mann sitter foran tastaturet. Rundt han ser vi brukte Fjordlandpakker, NAV-kvitteringer og en gjennomlest “Mein Kampf for Dummies”. På veggen henger bilder av Ayn Rand og Goebbels. Mannen ser rasende ut. 

Bilderute 3: Nærbilde av en flekkete PC-skjerm (av typen CRT). Mannen har skrevet en kommentar til artikkelen. “Nå må de rød-grønne PK sosailistene ta å skerpe seg!! Dette går ike an! Vorfor adopteres ikke norske katter isteden?? De utenlanske katenne må ut!!”

Bilderute 4: Mannen ser fornøyd ut mens han trykker på “send inn” knappen.  

Bilderute 5: Avisforside: “KATTUNGEADOPSJON FORBUDT”

Bilderute 6. “DETTE VAR IRONI”

 

Written by atomsmurf

June 4, 2014 at 4:18 pm

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

